Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAscione, Frank R.; Borg, Walter R.
TitelA Teacher-Training Program to Enhance Mainstreamed, Handicapped Pupils' Self-Concepts.
QuelleIn: Journal of School Psychology, 21 (1983) 4, S.297-309Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBehavior Change; Disabilities; Elementary School Students; Inservice Teacher Education; Intermediate Grades; Mainstreaming; Outcomes of Education; Self Concept; Teacher Behavior
AbstractAssessed the effectiveness of the Utah State University Self Concept Protocol in changing teacher behaviors related to self-concept in 715 handicapped students mainstreamed in intermediate grade classrooms. Results showed more favorable postobservation scores for teachers in the experimental group and improved self-concept for their students. (LLL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: